کتاب فضیلت های حضرت امیرالمؤمنین منتشر شد کتاب فضیلت های حضرت امیرالمؤمنین منتشر شد کتاب فضیلت های حضرت امیرالمؤمنین منتشر شد بعثه مقام معظم رهبری در گپ بعثه مقام معظم رهبری در سروش بعثه مقام معظم رهبری در بله
کتاب فضیلت های حضرت امیرالمؤمنین منتشر شد کتاب فضیلت های حضرت امیرالمؤمنین منتشر شد کتاب فضیلت های حضرت امیرالمؤمنین منتشر شد کتاب فضیلت های حضرت امیرالمؤمنین منتشر شد کتاب فضیلت های حضرت امیرالمؤمنین منتشر شد

کتاب فضیلت های حضرت امیرالمؤمنین منتشر شد

مرکز تراث اسلامی وابسته به بخش امور معارف اسلامی و انسانی آستان قدس عباسی اخیراً کتابی را با عنوان فضیلت های حضرت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج، مرکز تراث اسلامی وابسته به بخش امور معارف اسلامی و انسانی آستان قدس عباسی اخیراً کتابی را با عنوان فضیلت های حضرت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) از امالی محدث بزرگ، تقی الدین ابوالقاسم علی بن هبه الله بن عبدالله الشامی مشهور به حافظ ابن عساکر (499 -571هـ) منتشر کرد.


تحقیق و تصحیح این کتاب توسط مسعود مهدی زاده و با نظارت استاد شیخ قیس بهجت العطار و بازبینی مرکز تراث اسلامی انجام و در ۱۵۹ صفحه منتشر شده است.


علی الاسدی، معاون رئیس بخش امور معارف اسلامی و انسانی گفت: فضایل امیرالمومنین علی ابن ابیطالب (ع) به رغم استبداد و پنهان کاری ها، با گذشت نسل‌ها هم چنان طنین انداز است.


تشیع در شام – زادگاه ابن عساکر الدمشقی- به رغم تسلط امویان ریشه های عمیقی دارد، به دلیل اینکه بزرگانی از صحابه در قرن اول همچون ابوذر الغفاری و مالک اشتر در دوره های مختلف به آنجا تبعید شدند پس آنها درباره فضیلت های امیرالمومنین و اهل بیت (علیهم السلام) با مردم سخن می گفتند. علاوه بر آن اسیران آل محمد نیز بعد از واقعه عاشورا بر این مسأله تاثیرگذار بودند؛ از جمله خطبه حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س). پس تشیع در حلب و سپس شام گسترش یافت.


به دلیل اهمیت این موضوع، مرکز تراث اسلامی وابسته به بخش امور معارف اسلامی و انسانی، این کتاب دو‌جلدی در خصوص فضیلت های امیر المومنین (ع) را توسط مسعود مهدی زاده مورد تحقیق و تصحیح و خود اقدام به بازبینی آن نموده و به اندازه وسع و توان تکمیل نموده است.


این اثر از مجموعه آثار حوزه میراثی و معرفتی است که بخش امور معارف اسلامی و انسانی آن را به عهده گرفته است تا میراث اسلامی را احیا و در غنی‌سازی کتابخانه میراث سهیم باشد و پژوهشگران را به منبعی متصل نمایید که بتوانند برای پژوهش‌های آتی خود به آن رجوع کنند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران